Upoznajte Matiju Golubovića, suosnivača dva startapa u oblasti eCommerce, digitalnog marketara, brending konsultanta sa preko četrdeset razvijenih projekata i partnera D Inkubatora u 2022. godini.

Predstavite nam se u par reči

Moje ime je Matija Golubović, suvlasnik sam i direktor kompanija Mars i Omnius. Trenutno se bavim razvojem poslovanja i marketing strategijom u okviru ove dve kompanije.

Čime se bave Mars i Omnius?

Omnius je marketing agencija, fokusirana na poslovni rast softverskih rešenja, gde u saradnji sa veoma malim brojem kompanija, pristupamo projektima celovito – kao marketing partneri. Veliko mi je zadovoljstvo što se u našem portfoliu nalaze i neki od najinovativnijih evropskih startapova, u koje su ulagali Pieter Thiel, Fuel Ventures, i mnogi drugi.

Mars je brend sportske odeće, statistički jedan od najbrže rastućih eCommerce brendova u Srbiji, nadamo se uskoro i regionu. Pod nadamo se – mislim radimo na tome. Misija ovog projekta je podsticanje zdravijeg načina života kroz demokratizaciju tržišta sportske odeće, gde donosimo visoki kvalitet po fer cenama.

Kako je izgledao Vaš karijerni put digitalnog marketara i brending konsultanta sa preko 40 realizovanih projekata?

Sa 16 godina pokrenuo sam prvu online prodavnicu. Bez realnog znanja o poslu, sa limitiranim resursima i protivno savetima okoline.

To mi je pomoglo u kreiranju osnovne baze znanja, prvenstveno u digitalnom marketingu i web dizajnu.

Logičan sledeći korak je bio saradnja sa kompanijama upravo u ovim oblastima.

Sa rastom znanja, rasli su i projekti. Kroz eksterne saradnje i pokretanjem svojih projekata poput Qubik-a i BalkanUP-a, upoznao sam sjajne ljude koji su doprineli mom poslovnom razvoju i načinu razmišljanja.

Nakon višegodišnjeg iskustva u radu sa internacionalnim SaaS i eCommerce kompanijama, pridružio sam se englskom startapu Glorify na samom početku ove kompanije, gde smo za 12 meseci uspeli da akviziramo gotovo 20.000 korisnika i inoviramo tržište design softvera.

Posebna mi je čast što sam imao priliku da okupim ekipu u Srbiji, koja je bila značajan  deo motora razvoja ove kompanije. Ostvareni uspeh je konkretizovan i seed investicijom od $2M tokom 2021.

Nakon izlaska iz ovog projekta, pokrećemo Omnius i Mars, gde nastojim da popunimo rupe koje sam primećivao u ranijim projektima, gradeći stabilnu organizaciju, u isto vreme negujući startap kulturu.

Pored poslovnih aktivnosti, zadovoljstvo mi je što sam imao priliku da, na domaćim i inostranim edukativnim programima za startapove, učestvujem kao mentor, prenoseći znanje bazirano na sopstvenim rezultatima, dobrim i lošim.

Kao veoma mladi ušli ste u svet startapa i  eCommerce-a, šta su iz Vašeg iskustva glavni činioci uspeha?

Pokretanje prve eCommerce prodavnice  je beznačajno u smislu ikakvih brojki i količine znanja u odnosu na krupnu sliku, ali je svakako prva domina koja je pokrenula sjajne stvari.

Verujem da je ulazak u poslovanje bitan zbog upoznavanja sebe – toga šta tačno želiš i ne želiš,  jer mnogi nemaju jasnu sliku o tome. Takođe, postavljanjetemelja znanju koje moraš da stekneš i gradiš, ukoliko želiš da postigneš uspeh u  svom poslovanju. Sami sebi smo najveći oslonac.

Glavni koraci u realizaciji startapa su svakako generisanje konkretnog znanja kroz rad, izgradnja logike iza procesa i najbitnije – razumevanje ljudi.

Na kraju dana, uspeh startapa se svodi na ljude. Ne pripadaju svi istim koordinatnim sistemima – razumevanju posla, odgovornosti, etike, uopšteno života – i pri kompromisnom odabiru pogrešnih saradnika nastaju dugoročni problemi.

Koliko je digitalni marketing važan za svet startapa i da li su alternativni kanali marketinga efikasni?

Na bazi podataka, vrlo je jasno da je digitalni marketing neminovnost. Statistički, najbrže rastuće industrije su upravo vezane za internet, bilo da se radi o prodaji, uslugama ili tehničkim rešenjima i najveći deo marketing budžeta se troši upravo na digitalne medije.

Ne verujem da je digitalni marketing važan za startapove, već da je presudan i da donosi prevagu između nečega i ničega kada postoji proizvod, dok je sjajan alat za validaciju ideje pri razvoju proizvoda.

Pri skaliranju, alternativni kanali marketinga su se pokazali kao efikasno dodatno gorivo klasičnim digitalnim kanalima, ali je glavni problem sa navedenim pristupom prilična nestabilnost i nemogućnost jasne projekcije potencijalnih rezultata.

Šta je bila Vaša motivacija za partnerstvo na programu ove godine?

Verujem da je kreiranje startapova jedan od načina ka poboljšanju naše sredine – kroz normalizaciju ekonomskog i kulturnog stanja. Programi podrške startapovima i uopšteno aktivnosti koje jačaju domaći ekosistem su preko potrebne i verujem da ogromni sistemi, poput Delte, imaju moć da poboljšaju situaciju.

Koje korisne digitalne alate biste preporučili startapima?

Za početak dobar project management alat, kako se ne bi pogubili u svom haotičnom procesu koji pravljenje startapa nosi sa sobom. Ovde bih preporučio domaće rešenje – Infinity, koje interno koristimo i pokazalo se sjajno.

Što se tiče marketinga, verujem da su SEO alati poput SemRush-a i Ahrefs-a sjajna pomoć u analiziranju tržišnih niša ka kojima startapovi pretenduju. Putem podataka iz ovih alata možete prepoznati ko vam je konkurencija, na šta se fokusiraju, koja je gustina konkurentnosti u datoj niši i šta su vam potencijalne tačke gde možete biti bolji.

Izrada vebsajtova – Webflow.
Reklame – Madgicx, Taboola.
Outreach – Lemlist i Skylead.
Dizajn – Figma i Glorify.

Alati koji su dostupni i putem ekstenzija, za koje verujem da mogu biti jako korisni, su SimilarWeb, BuiltWith, Hunter, MailTracker.

Šta bi bila vaša poruka timovima koji ulaze u program?

Čestitam, vi ste manjina koja se ne predaje i poboljšava ceo sistem. Verujem da pre nego što pokrenete startap treba da potpišete sami sa sobom da ste 100% u tome i da nema plana B. Uz otvorenost za kritiku i promene, puno truda, energije, odricanja i malo sreće – u skorijoj budućnosti možete izgraditi uspešnu kompaniju. Na pravom ste putu.

Zašto bi tim sa startap idejom trebalo da se prijavi za D Inkubator?

Znanje iz različitih poslovnih domena, koje startapovi mogu dobiti od mentora je izuzetno vredno. Učenje na tuđim greškama, pomnoženo sa podrškom u administraciji, svim detaljima koje su ljudima bez iskustva strane, kao i pristup potencijalnim investitorima, čini D Inkubator programom koji je nezaobilazan za startapove u razvoju.