Dušan Jovčič, osnivač Kerber Gamesa je svoja prva radna iskustva sticao na fakultetu (Fakultet političkih nauka) i na radiju kao novinar i voditelj. Nakon toga je radio u različitim agencijama i u jednoj CSR agenciji upoznao je David Bilobrka sa kojim je započeo priču o društvenoj igri koja je od drugačija od svih ostalih po mnogo čemu. Ono što ova igra nudi je zabava i zagarantovan osmeh na licima igrača, zato je obavezno probajte. Kaže da se pre Kerber Games-a i Final Challenge-a bavio Kerber Games-om i Final Challenge-om, samo na drugi način i u slobodno vreme.
Kako ste i sa kim došli na ideju da napravite društvenu igru?
Inicijalni koncept za igru smo osmislili Zoran Simanić i ja, kako bismo privukli Davida Bilobrka, koji je kasnije počeo da radi zajedno sa nama na ovom projektu. Od te ideje pa do finalnog proizvoda (ha, you see what i did there). Osim nas trojice, u razvoju su pomagali mnogi prijatelji, kolege i poznanici.
Da li je u našoj zemlji dovoljno razvijena kultura za igranje društvenih igara?
Kultura igranja društvenih igara u Srbiji jeste razvijena, ali je većinski deo populacije navikao na klasične igre poput Šaha ili Monopola, u skladu sa tim šta im je bilo dostupno u periodu kada ih takav vid zabave interesuje. Ako uporedimo situaciju kod nas sa nekom državom poput Nemačke, videćemo da i proporcionalno a i u apsolutnim brojkama nismo na tom nivou što se tiče igranja a pogotovo proizvodnje društvenih igara. Ipak, u poslednjih 20 godina, društvene igre zaista postaju sve više deo naših života, i to ne samo kod hobista nego i kod šire populacije.
Šta Vas je motivisalo da se prijavite 2020. godine na program Delta Biznis Inkubatora (danas D Inkubatora)?
Pitanje nije šta već ko. Konkretno Tanja Vasojević, koja nas je manje-više za uši dovukla pred formular za prijavu. U početku smo mislili da nam kao predstavnicima jedne kreativne industrije i industrije zabave nije mesto na takvom programu, ali su nas događaji koji su usledili poprilično demantovali.
U čemu je prednost programa D Inkubator u poređenju sa ostalim programima?
Brzina, operativnost, prilagođenost potrebama svakog tima, širok krug saradnika i logistički potencijal. Bukvalno jedna velika firma pozajmi svoje odelo maloj firmi u nastajanju dok ne stasa. To nisam video na drugim mestima.
Tokom učešća u programu imali ste priliku da sarađujete sa raznim mentorima, u kojima oblastima su Vam najviše pomogli?
Naši mentori su divni ljudi i vrhunski stručnjaci u oblastima kojima se bave. Najviše su nam pomogli oko biznis planiranja, finansijskog planiranja, marketinga i postavljanja osnove za pravno lice, jer su to stvari koje prirodno ,,zaobiđete” kao stereotipni kreativci.
Vaš tim je dobio i investiciju za razvoj biznisa. Kakav je osećaj kada saznajete da imate mogućnosti da ideju možete da pretvorite u delo?
Osećaj je dobar, kao kada uspešno rešite jako kompleksnu zagonetku ili neki komplikovan matematički problem i zbog toga se dodatno svidite simpatiji. Doduše, kako nam je proces mentorskog rada približio neke praktične strane pokretanja i vođenja biznisa, nije bilo previše vremena za spavanje na lovorikama, jer je investicija značila da sve ono šta smo planirali sada treba i da se sprovede.
Gde se prodaje Final Challenge?
Trenutno smo u fazi izbacivanja igre na tržište kroz direktnu prodaju i kroz prodaju preko partnera. Igra će biti dostupna na srpskom i engleskom jeziku i moćiće da se kupi na više mesta. Preko našeg sajta https://kerbergames.com kao i na Ananas e-commerce platformi https://ananas.rs/. Uz to, možete je očekivati i u Laguninim knjižarama kao i u svim radnjama u Srbiji koje se bave prodajom društvenih igara.
Kakvi su Vaši planovi za razvoj biznisa koji ste započeli?
Trenutno radimo na tome da Final Challenge uđe u što više ruku, kako bi do kraja iskoristili potencijal prve igre. Kako smo kroz testiranje shvatili da igra ima veliki potencijal kao alat za rad sa timovima, deo pažnje ćemo posvetiti posebnim paketima usluga za kompanije koje će uključivati i Final Challenge. Uz to, aktivno radimo na pronalaženju partnera za objavljivanje i na tržištima koja do sada nismo dotakli.
Šta biste savetovali timovima koji žele da pokrenu svoj biznis?
Pre svega da obrate pažnju na sastav tima, da postave što realnija očekivanja sami sa sobom. Takođe, savet koji je nama značio jeste “better done than perfect” i da smo ga ranije usvojili život bi nam bio mnogo lakši. Jako je bitno i testirati sve što napraviš, idealno čitav proizvod ili neki njegove feature što je pre moguće.
Kojom rečenicom biste pozvali startape da se prijave za program?
Ne propustite priliku da kroz ovaj program besplatno dobijete nešto što inače puno košta. Svi koji misle, kao što smo i mi nekad mislili, da im proizvod nije dovoljno dobar ili da ne pogađa suštinu konkursa ili da nije za ovo mesto, da se prijave, siguran sam da će se iznenaditi.