Sa Lazarom Pavlovićem, pričali smo o njegovoj karijeri iz oblasti digitalnog marketinga, učešću u programu D Inkubator 2021. godine i savetima koji će služiti svima koji žele da pokrenu svoj biznis i razviju ideje.

Kako je izgledao razvoj vaše profesionalne karijere?

Bavim se šest godina digitalnim marketingom , imao sam priliku da radim sa globalnim marketinškim agencijama, koje su bile prisutne u preko deset zemalja i radile sa inostranim klijentima kao što su Samsung America, Costco, zvanični Blockchain portal, nakon čega sam se preorjentisao u IT industriju, i zapravo sam postao deo tehnoloških startapa. Primarni posao mi je bila akvizicija novih korisnika, pozicioniranje digitalnih startapa i proizvoda putem digitalnih kanala, gde sam bio deo startapa kao što su Hashnot, Glorify, naravno, svi ti startapi su dobili investicije serija A, od investicionih fondova kao što su Search, Salesforce Ventures, FullVentures. Sada sam deo Joberty-a, srpskog startapa na poziciji Head Of Growth, gde primarno kroz digitalne kanale, i digitalnim putem planiramo da plasiramo Joberty na američko, rumunsko, bugarsko i sva ostala inostrana tržišta.

Šta je bila Vaša motivacija za partnerstvo na programu i ove godine?

 Ispričaću vam jednu kratku priču, dolazim iz jednog malog grada Trstenika, i roditelji su me naučili da mi nikada ništa neće biti servirano na tacni, već da treba da se trudim, i da tražim prilike. Na fakultetu sam bio član studentske organizacije AISEC, i tada sam ukapirao da ono što ja najviše vrednujem  i želim jeste da pomažem ljudima, kroz edukaciju, serviranje i plasiranje informacija, jer jedino deljenjem znanja rastemo kao zajednica. Kao neko ko je tokom karijere uvideo značaj mentorske podrške, poželeo sam da podelim svoje znanje i budem i ove kao i, prošle godine, mentor  u programu, jer sam prepoznao D Inkubator kao odličanu platformu za širenje startap zajednice i edukaciju za sve nove biznise.

Kakva su vaša mentorska iskustva u D Inkubatoru?

Radio sam sa sjajnim timom Valuatorom, za koji sam siguran da će napraviti čuda. U radu sa timom shvatio sam koliko je važno preneti im iskustva sa inostranim tržištima, kao i davanje konkretnih saveta, takođe bitno je i prenošenje ličnog iskustva. Sa timom sam podelio iskustvo šta je to što je meni donelo rezultate i pomogao im u daljim koracima njihovog biznisa.

Možete li nam reći neke zanimljivosti  tokom rada u britanskom startapu Glorify?

Glorify sam napustio 2020. godine, stekao sam neverovatno znanje i rezultate. Za nepunih 11. meseci uspeli smo da skaliramo Glorify sa 2.400 korisnika na preko 19. hiljada korisnika. Bili smo nominovani za najbolji dizajn proizvod 2019. godine od strane najrelevantnije kompanije Product Hunt koja je usmerena na digitalne proizvode. A, zanimljivo je da je te godine Canva kao najveći konkurent komentarisala sve što smo radili, što je svakao jedan od najvećih uspeha. Takođe, napomenuću i znanje koje imam sa Hash Not, (trenutno imaju jednog od najpoznatijih investitora Naval Ravikant) i jedan od uspeha sa te strane, a to je lansiranje podproizvoda, koji je postao bloging platforma, što je dovela do toga da je danas koristi milion i po programera širom sveta.

Koje korisne digitalne alate biste preporučili startapima?

Postoji veliki broj alata koji startapi koriste, ali osvrnuću se na alate koji su potrebni u početnoj fazi. Napomenuću da startapi dosta vremena gube vreme oko istraživanja tržišta, a savet da uštede vreme i dobiju korisne informacije je GummySearch, radi pretragu svih diskusija gde ljudi pitaju za savet, i sve informacije dobijamo postavljanjem ključnih reči koje mi unosimo. Alati ne treba da nam budu primarni, već da su tu da pomognu da neke stvari uradimo na brži način kako bismo validirali svoju ideju. Ukoliko su potrebni alati za akviziciju inicijalnih korisnika tu postoji set alata kao što su Lemlist za automatizaciju slanja e-mailova i Apollo koji je baza poslovnih kontakta.

Šta bi bila vaša poruka timovima koji ulaze u program?

Glavni savet za timove koji se prijave na program je da postanu sunđeri koji upijaju svo znanje koje im mentori sa pruže, zbog toga što je D Inkubator okupuio odličnu ekipu, eksperte iz svih mogućih oblasti koji timovima mogu dati konkretne informacije i siguran sam da nijedan mentor neće pričati samo teoriju već i primere iz prakse.

Zašto bi tim sa startap idejom trebalo da se prijavi za D Inkubator?

Timovima bih poručio da je jedan od glavnih razloga da se prijave za program maestralno znanje koje će dobiti od mentora, koji će im pomoći da validiraju svoje ideje, a ukoliko već imaju razvijenu ideju mentori će im pomoći da naprave prve korake i da oforme sistem za prve rezultate i potencijalno dobiju investiciju. Važno je reći da mentori u programu imaju znanje, resurse, strateško iskustvo i kontakte sa inostranih tržišta, koje će bezrezervno podeliti sa članovima timova.