Đorđe Vukotić je Chief Sales & Operations Officer Joberty-a, workplace community platforme koja povezuje IT profesionalce sa kompanijama koje traže takve profile . U startap ekosistem doneo je više od  15 godina iskustva, uglavnom iz značajnih multinacionalnih kompanija, kao i velikih domaćih / regionalnih sistema. Iskustvo koje je stekao radeći na internacionalnim tržištima, što u Evropi, što u Americi i Bliskom Istoku, značajno mu je pomoglo u trenutnoj fazi razvoja Joberty-ja u internacionalnom skaliranju i pozicioniranju na međunarodnim tržištima. Sa sjajnim ljudima sa kojima radi, Joberty priču gradi praktično od početka, kreira sistem i kompanijsku kulturu, a u nastavku teksta čitajte o korisnim savetima koje Đorđe ima za startape i koja je njegova uloga u D Inkubatoru.

Kako ste se odlučili da se kao partner i mentor pridružite programu D Inkubator?

Kako sam neko koje mentor već duži niz godina u Srpskoj Asocijaciji Menadžera, pratim mentorske programe i sa zadovoljstvom učestvujem u njima. D Inkubator mi je posebno zanimljiv upravo zato što je usmeren na startap ekosistem, gde mentori imaju  priliku da pomognu mladim ljudima koji žele da pokrenu svoje priče. Kompanija Delta je kroz ovaj inkubator prepoznala značaj inovacija i šta one sutra mogu značiti, kako za samu kompaniju, tako i za privredu u Srbiji i izuzetno sam srećan što mogu kroz svoj mali doprinos pomoći u tom cilju.

Kako vidite značaj mentorskih programa u razvoju biznisa?

Mentorski programi kao takvi su izuzetna prilika da radite sa ljudima koji tek ulaze u biznis zajednicu, a kada su uz  to  okrenuti ka startap ekosistemu i uspostavljanju tehnoloških kompanija od nule, motivacija međusobnog deljenja znanja i rada sa talentovanim i motivisanim timovima je za mene najveći pokretač. Uvek gledam na mentorski program kao na dvosmernu ulicu, gde mi dajemo, delimo znanja, ali isto tako konstantno učimo i radimo na sebi i širimo svoje vidike dobijajući od timova ili pojedinaca kojima smo mentori njihova iskustva i poglede na određene aspekte biznisa. Iz svakog mentorskog programa sam izašao pametniji i naučio puno od svojih mentija.

U kojim segmentima poslovanja timovi u D Inkubatoru mogu oćekivati Vašu pomoć?

Moje polje ekspertize na prvom mestu je usmereno ka prodaji, uspostavljanju prodajnih timova, procesa, go-to-market strategija, kao i na onaj deo koji se popularno zove people management, jer  sam u dosadašnjoj karijeri imao prilike voditi i kreirati i male timove u nastajanju, kao i velike međunarodne timove pune iskusnih profesionalaca. Verujem da ću u ovim segmentima najviše pomoći timovima u D Inkubatoru.

Imate li neke savete za startape koji su na početku?

Uradite domaći zadatak na pravi način kada su tržišta u pitanju, ispitajte sve specifičnosti, prodjite kroz detalje usluge/proizvoda koji planirate da pozicionirate na tržištu i kada ste nakon toga sigurni u pravac, krenite jako i bez stajanja, sa nogom na papučici gasa na maksimumu.

A šta bi bila Vaša poruka timovima koji ulaze u program?

Budite fleksibilni, držite um otvorenim za nove ideje, delite otvoreno feedback, budite spremni da pivotirate brzo.

Zašto bi tim sa startap idejom trebalo da se prijavi na D Inkubator?

Svakom startapu najviše podrške je potrebno na početku svog putovanja, a učešće u inkubatoru značajne kompanije kao što je Delta, koja svojim resursima može pomoći, kao i ekipom ljudi koja je okupila da budu startapima na raspolaganju je nešto što će im taj proces na početku učiniti znatno lakšim i potencijalno bržim. Naravno, sve zavisi od samih startapa, a mi smo tu da im maksimalno pomognemo.

Budite spremni na izazove i prilagođavanja, imajte strpljenja, startup priča je jedna luda vožnja, koja može biti vožnja vaših života.