Branislav Brkić, osnivač Teslinih znanjona ilustracijom je počeo da se bavi i pre sticanja fakultetskog obrazovanja. Za diplomski rad na katedri za dečiju psihologiju, radio je istraživanje na temu uticaja dečijih slikovnica na određenu oblast razvoja dece. Rezultat diplomskog, između ostalog, bila je i njegova prva slikovnica koja bi na određeni način trebalo da stimuliše intelektualni razvoj dece. Posle završetka studija, radio je kao ilustrator za nekoliko domaćih i stranih izdavačkih kuća, a zatim i kao urednik jednog časopisa za decu. Istovremeno se obučavao za animaciju i 3d programe u nekoliko škola, ali najveće obrazovanje iz te oblasti stekao je preko interneta i raznih tutorijala. Otvorio je studio Carousel u kome je produciran  15 minutni nagrađivani animirani film „Tesla i devojčica sa lampom“ kao i nekoliko domaćih serijala za decu.

Kako ste došli na ideju da pokrenete inovativno zabavno-edukativni dečji brend Teslini znanjoni i ko su znanjoni?

U osnovi projekta je ideja da iskoristimo motivaciju dece da gledaju crtane filmove za nešto što će biti ne samo zabavno već i korisno za njih. Ideja je da razne oblasti naučnog znanja personifikujemo u animirane karkatere (mala stvorenja Znanjoni) koje će deca voleti. Ujedno, trebala nam je i osoba koja ja bi bila autoritet za znanje, a ko bi bio bolji nego Tesla. I tako su nastali Teslini znanjoni.  Animirani karakteri su samo jedna strana brenda, digitalna, ali pošto podržavamo ideju da bi decu trebalo motivisati da se što više igraju opipljivim predmetima, druga strana našeg brenda su inovativne igračke, koje su po karakteru modularne tako da će se njihovi delovi kombinovati na razne načine. Dakle naš cilj je da spojimo najbolje od oba sveta, digitalnog i sveta tradicionalnih igračaka.

Koji tim stoji iza priče Teslini znanjoni?

Tim za sada čini desetak kreativaca koji su već ranije radili sa nama na drugim projektima, animatori, ilustratori, dizajneri zvuka… svi ljubitelji dečije animacije koji su velikim delom i sami još uvek deca. Osim mene, menadžerski deo tima čini moj dugogodišnji saradnik i prijatelj Aleksandar Filipov  i naša menadžerka iz Delta Holdinga, Nadica Milanović koja nam je od velike pomoći za organizaciju i pokretanje nove kompanije.

Šta Vas je motivisalo da se 2021. prijavite na naš program?

Pretpostavljam da je motivacija za prijavu svima jednaka – doći do investitora za svoj projekat. Za sam inkubator saznao sam preko društvenih mreža prošle godine i to u poslednjem trenutku pred prijavu. Srećom, imali smo dovoljno materijala pripremljnog da se prijavimo.

Iz kojih oblasti Vam je mentorska pomoć najviše značila tokom perioda inkubacije?

Pre inkubatora naše znanje vezavno je bilo isključivo za kreativno industriju i malo toga smo znali o pokretanju i vođenju sopstvenog biznisa. Upravo tu smo i dobili najviše novog znanja. Pisanje biznis plana, osmišljavanje budućeg proizvoda, predviđanje mogućih problema u biznisu… su novine koje su nam puno značile. Ujedno sama priprema za pičing ideje kao i nastup na pičingu predstavljaju veliko iskustvo i jedan konkretan ozbiljan trening za sve buduće prezentacije.

Kao pobednički tim dobili ste veliku pažnju investitora i njih četiri je investitiralo u Vaš biznis. Šta biste savetovali timovima koji ulaze u pregovore sa investitorima?

Svaki projekat ima svoje specifičnosti, i mi smo iskoristili ono što je posebno u našem projektu da se izdvojimo od ostalih. Osnovno pitanje na koje svaki tim treba da odgovori je jednostavno – da li smo dovoljno jasno i nedvosmisleno, na „prvu loptu“ pokazali da se u ovom projektu nalazi profit. To je ono što zanima investitore. Isto tako da li je to što vi nudite zaista po nečemu mnogo bolje, a ne recimo samo malo drugačije od onoga što se već nalazi na tržištu.

Naše iskustvo sa procesom pregovora jeste, pre svega da ne treba žuriti, da pregovori traju dugo i da treba pažljivo pronaći balans između onoga što ste spremni da ustupite i onoga što dobijate od investitora. Mi smo od početka bili svesni da je velika prednost imati iza sebe kao investitore jake kompanije ali istovremeno bili smo svesni jačine našeg projekta i da nećemo pristajati na uslove investitora koji bi ugrozili naš položaj u novoj kompaniji.

Koji su planovi za budućnost razvoja Vašeg brenda?

Za sada smo usmerili energiju na pravljenje serijala koji je osnova našeg brenda. Od uspeha serijala zavisi ceo naš projekat i kada to budemo završili i brendirali dečije karaktere, ostalo će sve ići mnogo lakše. U planu je prodaja prvih (plišanih) igračaka i slikovnica odmah po premijeri serijala. A potom u narednoj godini rad na inovativnm igračkama i interaktivnoj aplikaciji i postepeno širenje na strano tržište. U budućnosti u planu je podizanje zabavnog parka koji bi kao takav bio jedinstven u Srbiji.

Na koji način biste motivisali timove da se prijave na D Inkubator?

Svako ko razmišlja o tome, trebalo bi da krene sa idejom da neće ništa izgubiti. Čak i da ne bude pobednik na kraju, iskustvo koje pruža inkubator kroz svoje radionice i pripreme za pičing je od velike je koristi.

Koji savet imate za buduće učesnike programa, na šta treba da obrate posebnu pažnju kada pokreću svoj startap?

Da iskreno sagledaju svoju ideju, i zapitaju se koliko je realno od toga napraviti biznis, i onda da budu spremni na kritike i potom kompromise i prilagođavanje/menjanje ukoliko ideja još nije sjajna.